Rico - 29/10


Blev ju tyvärr ingen hoppträning idag, för att tränaren var sjuk. Så vi åkte ingenstans med andra ord. Therese kommer ha en privatträning för mig och Rico i morgon istället, för att hoppa bana kanske och hoppa lite högre, som vi inte kan göra på tisdagskvällarna för det är så mörkt och min lilla fegis fegar ur då, ser inte hindret i tid och stannar, ser spöken i buskarna osv ... ;)

I alla fall, nu till dagens ridpass som jag egentligen skulle skriva om !

Red ut med Mikki och Madicken, som ni säkert hört om. Madicken var ju ponnyn jag lånade och red igår. Hon och Rico tycker mycket om varandra, tror nog att han aldrig är så lugn på uteritterna som när han är med Madicken :P

Vi red rätt långt, men red i ganska raskt tempo (skrittade ganska fort ... + lite trav på de ställen som gick att trava) så vi var "bara" ute i 2h 20min ungefär :)

Red först källbrinksrakan (som dom för övrigt rivit upp helt och ska bygga om, man får gå slalom mellan massa skräp och stora stenar ? xD där kunde man galoppera förut men inte nu ...), bort mot Källbrinks IP och förbi skolan. Svängde in på några mysiga grusstigar och kom upp på Gamla Stockholmsvägen, följde den vägen ända till Gömmaren (stranden) och tog ett litet hov-dopp där bara, sedan tillbaka via Hundhuset och Dagiset. Ska nog ta och fota dom där ridvägarna snart igen, för mycket har förändrats !


Bild från senast vi var på stranden, också den första gången vi var på stranden :D Också första gången Rico badat vad jag vet :P Han gick i ungefär lika mycket idag också, superstolt :']

Nu till något lite mer spännande kanske ?

Vid Dagiset mötte vi en ÄLG ! Den stod på andra sidan vägen (ganska långt bort men ändå NÄRA) och åt på något träd på en tomt. Kan säga att älgen var minst lika stor som trädet, var riktigt läbbans att se, särskilt eftersom man läst om älgar som attackerat osv ...

Det var Rico som såg den först, han är ju så duktig och varnar flocken också så han ställde sig och blåste lite, men ganska tyst för han ville väll inte väcka liv i älgen haha ;) Jag och Mikki höll på att kissa på oss först men jag vet ju hur Rico påverkas av ryttaren ganska ordentligt, så jag höll mig lugn och skrittade bara förbi på kanten av vägen. Rico skötte sig super och flippade inte ur eller så, det var ju kanske värre på ängarna för några dagar sedan när det var mörkt och han såg inte vad det var för något :P


ohooo .....


Kommentarer
Postat av: Cicci

vad ska det egentligen vara för lektion imorrn? markarbete eller dressyr? :)

2011-10-29 @ 20:36:56
URL: http://forevercissi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0