Rico - 4/10


Jag hoppade för therese (som vanligt på tisdagar), vi hade en oxer på ena långsidan och en serie på andra, eller vet inte om man brukar kalla det serie när man inte bygger upp bommarna till hinder :S I alla fall, det var bommar och sedan en oxer som jag avslutade på 90cm med. Bommarna hjälper ju hästen att komma rätt på hindret så sålänge han kom rätt på första bommen kunde jag bara åka med resten av vägen :p Han är ganska nonchalant mot bommar bara, typ de 3 första gångerna klev han på dom . . . xP Och det är inte bara idag utan han är sån som satsar mot det "riktiga" hindret.

På medellinjen var det också två sockerbitshinder som man skulle rida över på en 3-serpentin-bågar-ridväg. Övningen såg buslätt ut men det var himla svår ! Tog om det ett antal gånger . . . Men det gick hyfsat bra i slutet :)

Det kändes bra i alla fall, han var väl lite småtjurig men det är nog trotsåldern som bråkar :P Ville inte fatta galopp ibland osv, rycker tyglarna ur händerna på mig . . , men han kändes bra annars ! Vi fick till några fina språng :)

Satsar mot det "riktiga hindret" . . . ;) Bilden är antingen ett eller ett halvt år gammal, minns inte riktigt (vår 2011 eller höst 2010 :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0