Rico - 9/10


Idag var det dressyr för Therese . . . Gick inge bra, inget sammarbete alls och allt kändes bara skit :( Det enda lilla jag är nöjd med är de 5 sista travstegen när vi travade av dom på åttvolten . . . Sen saktade jag av och avslutade innan det skulle börja gå utför igen :O !

Han ville inte ta kontakt med bettet, var inte alls avslappnad, hade ingen bjudning eller egen motor, fick trycka fram honom i varannat steg, han växlade mellan snabb och stark och seg och trött, han var allmännt vinglig och jag red allmänt dåligt. Galoppen kändes också trippig och inte alls som vanligt.

Det mesta är att jag tagit bort padden, jag är inte van vid att sitta så nära ryggen, jag får känslan av att han går med sänkt rygg och högt huvud . . . Fast egentligen är han som vanligt (dock kan han ju inte gå i form utan att ta ordentligt stöd på tygeln, vilket han inte gör . . . han går emot tygeln).

Blä. Vill bara glömma det här ridpasset, vet att jag bara är ovan och att han testar mig lite. Han vill se hur långt han kan tänja på gränserna, hur mycket han kan smita undan arbetet ...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0