Vardag

Kom precis hem från skolan . . . eller kanske för en halvtimme sedan :) Har ätit lite pannkakor (ordentlig mellis / jättetidig middag ?) och en bit tårta som mamma fick gratis med ett erbjudande på coop.

Dum som jag var hade jag glömt mina varma roeckl handskar på moppen nu under dagen så dom var såklart genomsura när jag skulle åka hem, hittade som tur var ett par tunna sommarridhandskar i alla fall att åka i. Jag åkte nämligen moppe en gång utan handskar (på sommaren på landet är det dock okej) och det ska inte göras om, det blir rätt kallt när man åker i 30-50km i h utan handskar :S

Idag ska jag åka till stallet, jag bara mellanlandade hemma för att äta och byta om . . . och blogga ! Blir enligt planering en uteritt idag.

Apropå stallet så kom det en sadelprovare idag och kollade upp att hans sadlar satt bra och passade, var ju trots allt ett år sedan vi köpte dom och hon tog inget vidare extrabetalt ändå för det :) Dressyrsadeln passade, hoppsadeln passade bättre utan fårskinnspadden. Så hoppsadelns padd kommer vi nog ta bort då :)

Tänker nog bara plocka undan min disk som är över hela bordet, byta om och sen åka. Kommer hem rätt sent tror jag, mamma har gjort mat bara när hon var där idag. SÅ rida, mocka, fixa. Sen kanske jag får lite inspiration i stallet också, så troligtvis/förhoppningsvis kommer det upp lite roliga inlägg ikväll. Får se :)

Vi hörs ! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0