Håller med



Jag är sjukt trött på att behöva sitta vaken mitt på nätterna för att kunna se sändningen från EM finalen i dressyr. Jag är trött på att jag inte får se Rolf Göran Bengtsson ta EM guld. Jag är trött på att inte kunna se den enda hästsport som sänds eftersom att det sänds mitt i natten. Jag och alla andra som rider och håller på med hästar har väl lika stor rätt att se på våra sporter och nationshjältar som alla andra i mellanmjölks sverige. Om SVT skyller på dåliga tittatsiffror kan dom slänga sig i väggen. I vintras var det fler som kollade på sammandraget från Globen än som kollade på tour de ski. Det säger ganska mycket. Pinsamt att Svt inte sänder mer än TV4. Pinsamt att Annika Lanz kallar Roffe för ”Lars Göran Bengtsson” genom den hela 3 minuter långa intervjun. Pinsamt Sverige. Ännu mer pinsamt är att ingen av mina hästintresserade vänner visste om att vi hade OS silver i hästhoppning. Eller att det ens pågick VM. Kallas det allmänbildning? Isåfall är det fel på studieplanen i idrott. Eller barn kanske inte ska veta något om Sveriges tredje största sport. Men de ska allt veta en massa om orientering och allt annat billigt tjaffs.

Jag är trött på detta och nu vill jag sjutton ha hästsport i media! Bjud in alla ni känner och sprid. Svårare är det inte. Svt ska få se på tittarsiffror.”

http://www.facebook.com/profile.php?id=100000390970459#!/groups/117152531723862/


Kommentarer
Postat av: Amelie

Fin blogg! :)

2011-09-21 @ 16:35:01
URL: http://ourhorses.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0