Rico - 13/9


Idag (tisdag) var det hoppträning för Therese :D Och kan säga att det var den bästa hoppträningen någonsin på Rico ! Vilken otrolig känsla det var ! Hade lite smått otur med vädret men det var inte som hoppningen på lövsta, det var mest att det blåste en del (tv varnade för storm senare) och småregnade till och från.

Vi började med att skritta fram dom, förstås. När vi skulle börja trava så kändes han seg, men gjorde massa tempoväxlingar och sen piggnade han till lite ! :) De andra var lite snabbare än mig, så jag fick galoppera fram själv medan Therese pratade lite :P Även där gjorde jag tempoväxlingar, gasade på lite på raksträckorna och samlade upp honom på mindre volter.
   Vi hoppade fram på ett kryss på ena långsidan, i båda varven. Sen höjde Therese upp till ett räcke och jag hoppade sist för att hon skulle höja lite ytterligare.

Vi hoppade en kombination - räcke-oxer, gick över till 8an och hoppade bana mot slutet :) Räckena låg i slutet (när jag hoppade bana) på 80 och oxrarna på 90, för att oxrarna är lättare för oss.
   Det är 3e gången jag hoppar honom efter sommaren, första gången för Therese och första gången ordentligt (hoppade ju på lövsta och innan det hoppade jag ett sockerbitshinder en gång). Så inga höga krav på höjden för både häst och ryttare är lite ur kondition :P

Fokus låg på att behålla samma lugna galopp hela vägen fram till hindret, och ändå ha tryck i galoppen.

Banan:

ordning på linjer -> grön, gul, rosa, brun :)

Går inte att beskriva känslan, men det gick bara så jäkla bra ! Kunde knappt sluta le efteråt haha ;) Ingen filmade, och ingen fotade tyvärr :( Men hoppas det fortsätter såhär så jag kanske får det på film någon gång också :D

Hade varit så mycket bättre om jag skrivit detta den dag jag red, för nu har jag inte samma känsla kvar i mig ! :(

Ååååhhhhh vad bra det kändes :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0