Rico - 24/9

'

Clearround 90cm (LD) :
Ingen som fotade eller filmade i denna klassen, det gick superbra ! Han blev felfri och hade ett bra tryck i galoppen. Utifrån hur han kändes när jag red fram trodde han skulle vara superseg, så jag gasade på honom lite när jag kom in på banan . . . Men han var INTE seg ! ;) Han kändes som en lugnare och stabilare version av Rico innan sommaren, när jag samlade upp honom verkligen KÄNDE jag trycket i galoppen, så grymt fin var han !

Banan var enkel, det var långsida-snett igenom-långsida-snett igenom-långsida.

Fick en vit clearroundrosett här :D

Klubbmästerskap 90cm (LD) :
I denna klassen fotade en tjej i stallet, Celice Tack igen för det :D Jag var supernöjd över både min och Ricos insats, fast han kom dö-fel på vissa hinder, på första hindret fastnade jag med nageln i knoppen över hindret, och eftersom han kom så fel så slets typ en tredjedel av nageln av :D :D :D -.- Kul va ? Hade hela handen översvämmad med blod resten av banan, blev ju felfri så vart en omhoppning också !
   Han har börjat fatta det här med tävling nu, så när jag hoppade denna klassen så vart han superstark ! Men det gjorde att han fick supertryck i galoppen när jag samlade upp honom = positivt ! :D Han rev inte ett enda räcke på banan, bara en gång på framhoppningen men då vart han så lång och flack.

Banan här var lite svårare men inte så mycket. Grundomgången började med ett hinder på diagonalen, sedan en linje med räcke-parallelloxer med 14 meter mellan om jag minns rätt ? Sen snett igenom på ett räcke. Långsida med oxer, sedan en båge mot ett räcke. Avslut med linjen igen fast åt andra hållet, därav att det var en parallelloxer :) 

Omhoppningen var 2+3+4+5+1, tog det rätt lungt och satsade på att bli felfri, rejsade på lite i en snävare sväng mot sista hindret bara :)

Blev en 2a-plats här :D

Bilder kommer i ett annat inlägg !



Kändes helt enkelt aningen superbra idag :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0