Rico - 25/9


Idag var det dressyr för Therese ! Två av tre hästar på lektionen hade ju hopptävlat igår på KM så vi tog det lite lugnt, inga nya avancerade saker. Värmde upp i alla gångarter, körde skänkelvikning i båda varven och även öppnor och slutor i skritt i båda varven. Fick lite särskild hjälp i galoppen och jag kände mig lite dum nu som kallade gårdagens galopp bra och med mycket tryck i ;) Den där KÄNSLAN har jag aldrig någonsin upplevt till häst, eller jo nästan, när jag gjorde sluta i galopp med Rico. Men det var bara nästan. Han verkligen BAR SIG SJÄLV, han galopperade nästan på stället, med sånt tryck i galoppen att han orkade hålla igång ! Nu vet jag också vilken känsla jag ska sträva efter och det känns så himla bra !

Han kändes allmänt ganska framåt idag, trots den långa gårdagen, och han blev riktigt fin i vissa lägen ! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0