Rico - 8/9


Idag var det hoppträning på Lövsta, skrittade fram honom ute i skogen en stund innan så började vi trava igång dom direkt.

Det duggade lite när jag skrittade fram, och när jag kom till Lövsta sa jag "Bara det inte haglar!" för att det regnade lite mera då. Och typ 3 minuter senare började det hagla, det ÖSTE ner men Rico var ändå hyfsat lugn om man jämför med senast. Sist det haglade så var det också en hoppträning, fast för Therese. Då hade jag min lamicellhjälm (plastig och hård men superskön) och det lät så mycket om den så han trippade runt på tå och tyckte det var superläskigt :(

Vi körde lite markarbete i början, travhoppade ett hinder flera gånger i höger varv (40-70cm tror jag det var)
Hoppade två hinder med 21 m mellan i vänster varv, i galopp.

Det var så blött och halt underlag så vågade inte rida ordentligt ! Han fick gå i samlad galopp och ta ut svängarna rejält då han halkade till ibland . . . LÄSKIGT !

Det kändes bra i början och även sista skuttet kändes bra, men det där emellan kändes lite sisådär kan man säga ;) Inte superbra men helt okej emellanåt :) Mamma filmade lite, dock går det i princip alltid "mindre bra" när någon filmar av någon konstig anledning :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0