Dressyr OS

Även jag, som rent allmänt har 0 koll på vilka tider och dagar det är ridsport os, tittar nu på dressyr på svt play. Längtar efter att få se Patrik Kittel, har för mig att han skulle starta kvart i 4 ^^
 
Också tycker jag det är härligt att se att fler har hjälm nu för tiden :D Jag må vara en allroundryttare, och rider även dressyr själv, men jag tycker faktiskt att det är liiiite fånigt och framförallt onödigt att rida med hatt istället för hjälm. Visst finns det inte lika mycket risker i dressyren som tex hoppning, men även en dressyrhäst är ett DJUR som kan reagera på saker och då kan det ju gå riktigt illa utan hjälm ... Juste, tycker de duktiga ryttarna ska föregå med ett gott exempel till de yngre och mindre rutinerade ! :)
 
Åh, och in kommer en snygg lusitano hingst med en riktigt MAFFIG hals ! Verkade gå rätt bra för dem också, hejar på dem + Kittel såklart :)
 
 
 
Inga proffs-printscreens precis, men den var riktigt snygg i alla fall :D
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0