Om tre år

 
Mycket hänger i luften, med tanke på bygget av det nya stallet och tjaffset om vem som ska arrendera vad osv osv, är det inte helt 100% säkert att vi kommer kunna stå kvar på Enliden i mer än ett par år. Jag hoppas att vi kommer kunna stå kvar på Enliden/nya stallet tills jag gått ut gymnasiet i varje fall. Inte förrän jag är helt klar i skolan kommer vi vara helt fria att kunna flytta vart vi vill. Om vi räknar med att vi inte kommer kunna stå kvar på Enliden i all evighet, så tror jag att det kommer se ut såhär om tre år:
 
Om TRE år ska jag ha gått ut mitt sista år på Sjödalsgymnasiet, tagit körkort och flyttat. Förhoppningsvis har jag flyttat MED min familj inklusive djuren (Rico också) till ett ställe en bit utanför Stockholm. Där vill jag ska finnas två hus i samm fastighet eller hur man säger, jag och Önska ska då flytta ut till det ena huset. Skulle inte tacka nej till eget stall och mycket mark för stora fina hagar, alternativt närhet till ett eller flera stall där vi kan ha hästarna inackorderade.
   Något jag INTE vill, om än tillfälligt, är att flytta själv till en liten lägenhet i någon förort i Stockholm och sedan behöva åka en halvtimme fram och tillbaka till stallet varje dag för att slippa betala en förmögenhet för stallplats -.- Nejnej, på LANDET ska det vara, inte för långt ut i ingenstans men grusvägar gillas ^^ Vill ha nära till naturen och gärna en sjö så Önska kan bada massor :')
 
Om tre år kommer vi ha haft Rico i hela FEM år, och då ska han precis fylla 11. Genom dem åren har vi förmodligen stött på en till bunt med problem och bakslag, men förhoppningsvis har vi LÖST det också, tragglat oss över flera trösklar och utvecklats !
 
Om tre år kommer vi med stor sannolikhet ha skaffat oss fler hästar, minst en till i alla fall. Pappa har ju faktiskt tjatat om en westernhäst ända sedan han började rida. Så blir väl kanske en sådan i alla fall ;) Eller kanske, i bästa fall, en häst som kan gå både engelskt och western ?
 
För att avrunda det hela. Mycket kommer hända under dessa tre kommande åren. Man vet aldrig hur morgondagen kommer se ut, men detta är vad jag tror/vill ;)
 
Jag hoppas också att jag kommer fortsätta blogga genom dessa tre följande åren. Och att ni fortsätter läsa förstås, för den resan jag och Rico kommer ta FÅR man bara INTE missa ! 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: mickis

hej du frågade hur stor/liten Falsett var, hon va 104 cm i mankhöjd :) men hon såg mycket större ut än hon var :D

2012-08-16 @ 18:18:17
URL: http://dressyrvingar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0