Rico - 11/8

Först påstränade jag Rico en längre stund på volten, sen gjorde jag cirkelövningar(?) alltså när man har hästen på en volt runt sig ^^
 
När han var trött i huvudet så gick vi ner på stallplan och palltränade, andra gången jag ställde mig upp flyttade han sig bort från pallen, men då gick jag bara efter och ställde pallen på plats igen. I övrigt stod han lugnt och stilla och slappnade av jättefint mot slutet, även när jag stod på högsta steget :)
 
Jag tror faktiskt jag hade kunnat sitta upp barbacka i det läget ! Jag hade varken hjälm eller säkerhetsväst men om jag hade hämtat dem så hade det nog gått super :D För han var så lugn och fin och avslappnad, jag tog upp knäet på hans rygg och gjorde lite rörelser med armen ovanför hans rygg och han brydde sig inte alls :)
 
Ska nog planera in en barbackadag nu i veckan någon gång, så kan jag träna honom på samma sätt innan och sen ska det nog gå bra att slänga sig upp ;) !
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0