Skänkelvikning

Skänkelvikning är något jag alltid har underskattat. Men sedan vi köpte Rico har jag börjat använda det mer i min självständiga ridning. Jag flikar även in det på lektionerna när ridläraren inte ser ;). Rico blir så lösgjord och fin efter en "korrekt" skänkelvikning.
 
Ibland kan skänkelvikningen i sig vara en konst att få till, då Rico har svårt för att gå rak i kroppen. Han "korvar" sig gärna, och böjer sig. Allt för att slippa undan att arbeta.
 
Den ultimata övningen för mig och Rico måste då vara när man kombinerar skänkelvikning och galopp(fattning). 
Skänkelvikningen får Rico att gå rak i kroppen och han blir lösgjord i sidorna.
Galopp(fattningen) får Rico att bli framme för skänkeln och egentligen ännu mera lösgjord.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0