Lördag

Igår (fredag) åkte jag direkt till stallet från skolan och red Valle med mamma och Rico. Fick bli barbacka för att det gick snabbast/smidigast, dock var det svårt att komma upp barbacka då Valle har en tendens att gå iväg när man ställer sig på pallen haha ;) En i stallet slängde upp mig sen haha :) Vi red mest på gatorna men klättrade lite också, i skritt och trav. 
 
Idag red vi ut igen, jag på Rico och mamma på Valle. Vi red på gatorna en sväng sedan en längre bit på ängarna så de fick jobba på lite i den djupa snön. Vi travade lite men skrittade mest. 
 
Rico blev liiiivrädd för en som kom gåendes med en spånbal på axeln (en man i stallet som Rico ej känner så bra ännu). Vi har fått höra av tidigare ägaren att han kunde vara rädd för män, men det har vi inte märkt av annat än att han var väldigt skeptisk till vår hovslagare i början. Men i alla fall jag tror också att mycket berodde på spånbalen han bar på. 
   I alla fall så försökte han sticka därifrån, först sprang han nästan in i dörren in till stallet, och sedan hoppade han över en snödriva och sprang rakt på en plaststol som stod väldigt dumt till där på stallplan, sen sprang han i djupsnön men han kom inte så långt för jag höll ju i honom. Detta hände då strax innan jag skulle sitta upp, är glad att det inte var precis när jag satt upp för vi behöver verkligen inte att han blir rädd för något annat/mer än uppsittningen i sig. Tyvärr blev han ganska spänd några minuter efter det, men han skötte sig ändå fint när jag satt upp sen. Och, han gjorde inte illa sig heller, men det såg lite läskigt ut när han sprang/hoppade rakt in i stolen :s 
 
Idag har jag nästan varit i stallet hela dagen, vi hade morgonfodring, lunch, sedan red vi och sedan hade vi insläpp på kvällen. Vi åkte hem emellan men det var inte länge. Invigde också hans nya lila swarovskipannband, en sådan läcker färg :) Bild kommer ! 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0