Rico - 19/2

Idag var det pay & jump i Botkyrka !

Rico frustade mycket på framridningen, verkade rätt avslappnad men hade nog behövt några extra minuters uppvärmning men det blev tajt med tiden ! Han stannade flera gånger på framhoppningen, redan på lilla kryssen vilket var lite synd ... blev en dålig start. Men när vi hade kommit över kryss, räcke, oxer så var jag nöjd och det var alldeles lagom tills vi skulle rida ner till tävlingsridhuset.

Man var helt ensam i ridhuset, vilket inte var så bra för vår del. Mamma fick nästan dra in honom och det första han gjorde var att skutta till för ett hinderstöd som stod på exakt samma ställe som "spöket" stod när vi var där senast (halloweentema på vår första lokala tävling ... inte så bra ;)). Han frös totalt när vi fick startsignal, han tog inte skänkeln så vi fick en dålig galopp och stopp flera gånger på första hindret, sen när vi väl kom över det så landade han i fel galopp / korsgalopp så han tappade galoppen i svängen så blev stopp på andra hindret också, sen rullade det på fram till femte hindret då vi hade dålig galopp och fick inte till en bra väg osv osv... Nr 6 hoppade han snällt även fast det var ur en konstig sväng. Men så på det enklaste hindret på banan, hinder nr 7, varken tittigt eller högt - bara ett helt vanligt räcke - så blev det något missförstånd så jag for in i hindret :/

Jag hade vätskebrist och var galet andfådd så jag stod och återhämtade mig en liten stund innan jag satt upp och då tog vi räcket igen fast de la ned översta bommen, bara så vi fick kliva över den en gång. Sen gick vi ut och jag valde att inte starta andra klassen, strök mig där.

En sak jag faktiskt reagerade på, var att det inte var någon musik (?) när jag red. Innan så hade de musik, sen vet jag inte riktigt ... kanske var det mitt emellan två låtar som jag lyssnade, sen red jag ju så då hörde jag ändå inget. Men man hörde publiken hela tiden vilket var lite störigt hehe ;) Mycket ljud runtomkring och mycket att titta på. Ensamma i ridhuset. Inga vidare bra förutsättningar, dessutom hade jag inte världens bästa inställning :( Det var lite synd ...

Det är konstigt hur han blir ibland ... man undrar ju om det har med Botkyrka att göra för så har han inte varit på varken Södertörn eller Runsten ... :o ? Aja, det är tråkigt när sånt händer, att han bara fryser sådär och man får ingen vidare kontakt med honom. :o

Har film men är inte så stolt över den, ska kika på den några gånger till själv först sen får vi se om den kommer upp här sen ... :)


Kommentarer
Postat av: Nadja

Nu säger jag ABSOLUT ABSOLUT INTE att det är som min " idee" men har ni funderat på att kolla upp honom, rygg, länd, ben och allt man kan kolla upp. För det KAN ju kanske vara något fel, däremot tror jag NI vet bäst. Säger bara att det är en möjlighet så ta det INTE fel!

2012-02-21 @ 07:43:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0