Rico - 29/2

Idag var det hoppträning i Husby, gick ... sådär. Hade glömt ridstövlarna i mammas bil (som stod kvar på stallets parkering) så fick ta mammas stora klumpiga jodpuhrs/jodhpurs/jodphurs (kommer aldrig lära mig hur det stavas ;)). Hade det tvådelade bettet idag, vet inte om det var därför men han var väldigt stark och drog lite noll-kontroll efter hindrena.

Minus: Stark pålle, vägrade flera flera flera flera flera gånger, minst en gång på varje hinder vi hoppade ... :( , Jag red inte som vanligt, störde mig på småsaker som att ridskorna var klumpiga och jag galopperades ur sadeln i varje galoppsprång ... och tyglarna är jättelånga så öglan var ända nere vid mina fötter ... Små saker som STÖR mig hemskt mkt ^^
Blev också jättefrustrerad över både mig själv och Rico, han kändes inte som vanligt och tjaffsade en del men det gick ju till slut vilket var bra.

Plus: Sista hopprundan när vi hoppade tre hinder, då var han superduktig och hoppade snällt.
Hittade även en toalett där vilket jag blev glad över (y), trodde inte det fanns :)

Pappa filmade men man ser inte så bra, ska försöka få upp den sista filmen i alla fall, men den "bra" rundan ^^



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0