Rico - 4/2

Idag åkte vi till Balingsta och hopptränade för Niclas Haking :D Han var verkligen jätteduktig och snäll, sa bara vettiga saker och kom med lite liknelser så man fattade ;)

MEN när vi kom dit och jag skulle sitta upp så började han tramsa och gick undan, backade, flyttade sig när man satte i foten och då testade vi att ställa honom vid pallen istället och då när jag ställde mig på pallen så drog han liksom, fick en riktigt läskig flashback - det var precis som i somras när jag skulle hoppa i ridhuset och inte kom upp ... Fick panik och höll på att bryta ihop totalt för jag trodde att vårt problem var tillbaka och det skulle dröja två månader till att träna bort det igen :/
   MEN sen så kom Niclas till undsättning och hjälpte oss ! Om inte han hade hjälpt oss hade vi åkt hem och jag hade förmodligen suttit instängd på mitt rum och allmänt hatat livet just nu :o I alla fall, jag kom upp och jag kan säga hur i ett eget inlägg :>

Blev lite knackig uppvärming eftersom vi låg lite efter, han var lite seg och så men det var äckligt kallt och han var inte 100% varm och mjuk ännu så vi gjorde det bästa utav det.

Men han var superduktig och hoppa i alla fall ! Han fjantade sig lite när vi travhoppade, och även när vi skulle gå över två bommar som låg ihop på marken, men han behövde bara en dos övertalning så gick det bra :) Annars vägrade han bara en gång, och det var på ett kryss (som är med på en av filmerna) där jag tror vi hade lite dåligt tempo och tryck i svängen.

Men lärde mig i alla fall en hel del, tyvärr är jag lite halvsjuk och hittade inget att dricka innan så hade lite vätskebrist och grejer också, hade genomfrusna fötter osv osv så kunde inte ge allt ... Men om vi kommer iväg imorgon också så kan jag ju tänka mer på de saker som jag fick lära mig idag.


De flesta filmer ser likadana ut, vi gör i princip samma saker och man ser inte så bra (filmat från en inomhusläktare på ena hörnet av ridhuset) så får se vilken av dem jag visar :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0