Rico - 6/1

Idag var vi på Runsten ! Hoppade pay & jump 70 cm, strök oss från 80 cm för det blev för lång väntetid mellan då vi var sist i båda klasserna. Ledde honom runt på parkeringen i kanske 20 min, sen satt jag upp och då fick vi snart komma in på framridningen/framhoppningen !

Var rätt litet på framhoppningen så han kändes tillbakadragen, liksom ganska lugnt tempo och så :) (framhoppningen + framridningen var en del av ridhuset där tävlingsbanan var). Jag hoppade lilla hindret två gånger, en gång i varje varv. Sedan räcket en gång, det kändes bra så jag gick vidare till oxern. Oxern hoppade jag två gånger.

Fick gå in på banan när tjejen innan mig skulle hoppa. Så Rico fick gå en del på lång tygel, lite slalom mellan hindrena så han fick titta på dem utan att jag visade dem för honom :) Han slappnade av ganska fort (när han insåg att på den här banan fanns det inget spöke, som på Botkyrka ?). Pratade lite med två Runsten-are som frågade bland annat om han verkligen var storhäst, haha :) De hade ju satt hästarna i storleksordning för det var en kombination på banan :) Och Rico räknas ju som storhäst, så han var ju sist haha :P

Han taggade till lite så fort vi kommit över första hindret, haha :P Hinder nummer ett (oxer) gick fint, även hinder nummer två, som var ett räcke (fast han tog det litegrann i sitt eget tempo haha). Tredje hindret var en oxer i AIK-tema på färger, den gick bra den med. Sedan en trippelbarr som också gick super ! 5a+b också. Sjätte hindret tittade han lite på men hoppade ändå, det var plank som det stod Runsten på bland annat! Men på polkagrishindret tog det stopp ! :o Men han hoppade den på andra försöket ! Efter polkagrishindret kom ett hinder med vågplank, den gick super den med :)

Men på nionde hindret (det näst sista) tog det tvärstopp ! Nästan, bara nästan, så man kunde kallat det "en silver" ^^ Han stannade liksom IN I hindret. Men på Silvers hals hade man kunnat hänga och sen kravla sig tillbaka i sadeln igen - men Rico blev såklart rädd för mig när jag låg över halsen ... Så han drog iväg någon annan stans och jag hade i planer att hänga kvar men det var bättre att jag släppte innan sargen kom - inte kul att åka in i den ;) Aja, ni som läser mellan raderna kanske har förstått att jag trillade av då :P Fick en rejäl bula under hakan/på halsen, vet inte varifrån :s

Som vanligt säger de ju åt en att ligga kvar, och som vanligt så reser jag mig ändå upp och går och hämtar hästen ! ;) Han ställde sig och blåste i ett hörn, men stod stilla i alla fall så vi kunde fånga in honom :) Satt upp igen, men eftersom jag dels var lite skakad och hade galet ont i hakan så kände jag inte för att utmana ödet och ta samma hinder igen, utan bestämde mig för att hoppa hinder nummer ett och två igen, för de kom han ju över utan problem + att de är mot utgången :) Dock stannade han på hinder nummer ett en gång, men det gick bra - jag satt kvar haha :P Sen när jag tog det igen kom vi över båda och det kändes bra så jag valde att gå ut där :)

Så jag kom inte över alla hinder, men jag kom över 10 hinder (av 10) dock två hinder två gånger istället då ;)

Får se om det kommer in någon bild på något spännande stopp/avramlingen :P

Är i alla fall väldigt nöjd ! Det var i alla fall bättre än förra gången ! (Botkyrka) :)

Kommentarer
Postat av: Lina.

Det såg jättebra ut tycker jag :D verkligen skillnad sen den första hoppträningen som jag var med och fotade på, hur duktiga som helst!! Bortsett från avramlingen då, men det är sånt som händer ;D <3

2012-01-07 @ 16:12:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0