Taggad

Är lite revanchsugen inför helgens Pay & Jump så har börjat påminna mig själv nu om mina prestationsmål jag satte upp efter förra pay & jumpen (runsten) ! :D



Mina mål jag satt upp (realistiska) är:
1. Färre vägringar än förra gången (sist vart det 3 vägringar - skulle blivit utesluten då alltså, om det hade varit en riktig tävling.
2. Få en bra känsla på både framridning och framhoppning samt på banan.
3. Försöka få en BRA galopp, få honom vaken/aktivera bakdelen bättre - utan att han blir för pigg/stark. Han kan bli loj. Det är svårt att få en lagom galopp på honom, för honom verkar det inte finnas något mittemellan !

Och om jag inte lyckas med dessa mål ska jag:
1. Se det som en utmaning till nästa gång - alltså inte bli ledsen/arg/beskviken utan bara se det positiva i att jag vet vad jag behöver träna på tex
2. Inte sätta för höga krav/sätta upp mindre avancerade mål till nästa gång
3. "Erkänna" att det som gick snett är något jag behöver utveckla och träna mer på hemma för Therese

Och OM det nu skulle gå åt skogen i första klassen (70cm) kommer jag hoppa om banan för 60kr och stryka mig i 80cm. Men självklart ska jag inte tänka så, utan jag ska bara tänka positivt och se fram emot Pay & Jumpen. Jag vet ju själv hur roligt jag tycker att det är att vara ute och tävla (eller i detta fall - träna på att tävla) :) .



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0