Fuxar look-a-like

Det måste vara något med mig och min familj + fuxar, vi är typ ... en fuxmagnet ?
 
Några år innan vi hittade Rico hade mamma en medryttarhäst som var en D-ponny fux, han var jättefin, från spanien :) Hon hade honom någon gång i veckan i flera år och vi fick även låna honom på sommaren. Tyvärr (ordet "tyvärr" räcker egentligen inte till) fick han fång två somrar i rad och i slutet av den sista sommaren fick han tas bort pga fången ...
 
För att göra en lång hístoria kort.
 
Vi bestämde oss för att köpa egen häst, eller jag hade bestämt mig flera år innan men inte förrän DÅ var mamma också med på dem noterna ;) Vi fastnade för en liten storhäst fux vid namn Rico. Trots de problem vi haft med honom har han alltid betytt otroligt mycket för mig, han har alltid varit ovärderlig.
 
Det lite läskiga med dessa två hästar är att de är väldigt lika. Inte alls till sättet, utan till utseendet.
När vi kom till Fänninge med Rico första gången (förra året) så trodde de nästan att det var samma häst som kommit tillbaka ! De såg väldigt lika ut på sommaren, Rico blev däremot mer fluffig på vintern tror jag hehe. Den enda skillnaden var bläsen, Rico har en mycket bredare.
 
Gissa vilka bilder som är Rico och vilka som är Pilgrim ? Bara ovisade bilder för att göra det lite extra svårt ;) ( tror första bilden är fotad av Alice - http://storlekponny.blogg.se ) Om det är någon som gissar rätt får ni såklart en liten fin länk ;D
 
(Fotade vid olika årstider som ni ser, blir lite svårare då !)
 
1.
 
2 (vänster)   &  3 (höger)
rico    s 
 
4.
rico 
 
(alla bilder är tagna för mer än ett år sedan också)
 
ÄSCH förresten, ALLA som gissar får en länk + liten kort kommentar om bloggen :P Jag känner mig generös idag :D
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Cicci

Haha kommenterar ännu mer nu men första är nog pilgrim (gissa rico först men bläsen verkade så smal så osäker) andra Rico tredje absolut pilgrim sista as svår, pilgrim ?

2012-07-10 @ 21:03:36
URL: http://ciccicarlsson.blogg.se
Postat av: Emma

1. Pil?
2.Rico
3. Definitivt Pilen
4. Rico?

Haha det här va ju svårt?

2012-07-10 @ 23:13:52
URL: http://emmahjelmqvist.blogg.se
Postat av: Alice

Första Pilen, andra Rico, tredje Pilen och fjärde Paco (eller Rico beroende på vem man frågat vid den tiden) xD

2012-07-12 @ 13:42:37
URL: http://storlekponny.blogg.se
Postat av: Sofia/Kanin

Inte för att jag har någon blogg eller så och jag kan därför inte få någon länkning! Men jag gissar ändå:
1. Pilen/ Pilgrim
2. Rico
3. Pilen/ Pilgrim
4. Rico
:D <3 ;)

2012-07-12 @ 22:41:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0