Idag och Igår

IGÅR:
Jag fixade i stallet och gick in i ridhuset med Rico på förmiddagen/vid lunch. I ridhuset gjorde jag lite pallträning, lite ledövningar, cirkelövningar/ledarskap mm, flyttade honom slalom mellan koner, gjorde åttan osv osv.
 
I slutet satte jag mig mitt i ridhuset och Rico stod med huvudet långt nere så jag kunde massera och klia honom i ansiktet, öronen och så. Jättemysigt var det :P Sen red mamma på eftermiddagen och jag cyklade med dem så Rico fick galoppera och trava lite mer.
 
IDAG:
Idag är planen att jag och Rico ska skritta ut en vända i skogen som uppvärmning, och sen ska vi löshoppa honom med små studs i ridhuset.
 
Känns lite långtråkigt såhär ute på landet, börjar längta tillbaka till Enliden där det händer lite hela tiden. Allt med nya stallet och alla aktiviteter som kommer i höst.
 
Men det är trevligt här med, massa fina ridvägar och så, och det har bokats in en till dressyrlektion på fredag förmiddag som vi ska vara med på.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0