Lastningen

Sitter och trycker i mig vindruvor, medan jag försöker mig på att uppdatera bloggen igen. Får se om det går nu då ^^
 
Gårdagens lastning gick sådär, åka dit var inget problem alls jämfört med att åka hem. På ditvägen krånglade Rico en del, men vi fick in honom efter en stund i alla fall och han var inte farlig liksom, han backade/kastade sig ut en gång när hela han förutom en hov var inne i transporten, men efter det gick han in ganska snart.
 
När vi skulle lasta honom och åka hem från träningen var han ju svettig efter passet så det blev mycket bromsar (vilket inte gjorde saken lättare precis ...), han började krångla och jag antar att Cissi såg det från stallet/ridhuset för hon kom upp på stallplan och hjälpte oss. Först hade hon en långpisk och försökte fösa in honom liksom, men när det inte hjälpte - han sprang upp på rampen och kastade sig sen ut på sidan  - så visade hon hur vi kunde träna hemma och när hon visade så fick hon in honom ! Men det var inte lätt för henne heller, tror han har kollat för mycket på ponnyakuten för han stod upp högt på bakbenen och kastade sig och hade sig.
 
Vi är ju inte alls "vana" vid att ha en svårlastad häst, fram till denna sommaren har han varit superlätt att lasta på och av ! Men vi får träna mer helt enkelt :)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0