Rico - 9/7

 
Idag red jag ut en lång skrittrunda med westernsadeln. Mamma hämtade upp hundarna hemma på vägen så de också fick sig en promenad samtidigt (: Kändes helkonstigt att sitta upp med westernsadeln för då sitter vi upp på ett annat sätt än med hoppsadel. Av säkerhetsskäl har vi lärt oss ett bättre sätt att sitta upp, så man har vänsterhanden fri att styra huvudet om han skulle försöka "gå" iväg) , och även rida i westernsadeln kändes skumt. Faktiskt första gången på ruskigt länge som jag känt mig osäker till häst :o
 
Det gick hyfsat bra, men han var lite spänd i början efter uppsittningen och sen när han väl lugnat sig blev vi förföljda av ett gäng bromsar hela vägen :/ Satt av hemma hos mig sen för att få lite hjälp psykiskt av pappa ... jag tycker det är sjukt svårt att kliva av, och den första gången jag satt av med westernsadeln blev Rico rädd för mig också, så har lite obehagsminnen ifrån det haha.

Men det var i alla fall min bästa av-klivning(???) någonsin idag :D Ledde honom hem sen och på grusvägarna försvann bromsen för det började blåsa - jätteskönt :D
 
Här är en bild från idag ! (Kvalitén är ... inte bra. Haha. Men mamma tog en bild på oss när vi var ute och red, har bara inte lyckats få över bilden på datorn ännu :P)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0