En "ren" hästblogg ?

 
 
Jag läser alltid alltid alltid igenom mina inlägg innan jag publicerar dem. Dels för att checka stavning, grammatik och ordval. Men också för att kolla att det är intressant och/eller läsvärt överhuvudtaget. Jag tänker att, ett enda "skitinlägg" kan förstöra så otroligt mycket för helhetsintrycket på bloggen. Jag vill inte att det ska bli ointressant för er läsare, jag är hela tiden rädd att min blogg ska ses som dålig, tråkig.
   Men the thing is, det måste ju finnas en anledning att ni alla följer mig dagligen. Jag vet inte själv varför, personligen tycker jag inte att mitt liv är så himla intressant och händelserikt. Men , det blir väl vad man gör det till ? Visst ?
 
Det är vad jag strävar efter hela tiden, att bloggen ska vara intressant och ge något till de som läser. Det är ungefär samma slags bloggar som jag följer. Jag förstår mig inte helt på de bloggar som består av ett ständigt "cha cha bloggen, ska sola nu, skriver sen - puss" dag ut och dag in. Uppenbarligen finns det folk som läser dessa slags bloggar, men ur min synvinkel är det ganska meningslöst.
 
Jag tror inte på att alla måste passa in i någon kategori, jag vet själv inte riktigt vart jag skulle placera ricos.blogg.se. Denna bloggen är JAG och RICO, vi tillsammans är unika. Det är ingen "ren hästblogg" för jag skriver faktiskt om mer än bara hästar, trots att det mesta i mitt liv kretsar kring Rico, som är en häst. Men om det nu skulle räknas som en hästblogg, vad för hästblogg är det ? Om man ska välja någon disciplin skulle jag säga hoppning, men detta skulle aldrig räknas som en hoppblogg för jag varken tävlar eller tränar på särskilt höga höjder. Jag satsar inte stort på att bli os-vinnare om 30 år osv osv. Jag rider andra discipliner också dessutom, inte bara hoppning.
 
 
Jag skriver om det jag själv skulle vilja läsa om, och jag dubbelcheckar dagligen att jag hela tiden är på rätt spår och inte snurrar ut till "cha cha bloggen" eller något annat som jag själv finner ointressant. Det gör jag genom att läsa min egen blogg. Det kan verka knäppt från en icke-bloggares sida, men det är faktiskt mitt bästa tips till alla läsare där ute som själva har blogg. Om man skriver om det som intresserar en själv blir det roligare att skriva och då är det folk som har någonting gemensamt med dig som hittar din blogg och läser den.
ag vet inte vad detta är för någon blogg egentligen.
 
Sedan är inte jag någon kändisbloggare precis, jag har inte tiotusen läsare om dagen. Men jag vill ge något till ER, hur många eller få ni än är.
 
Man brukar ju säga att det är kvalitet som räknas och inte kvantitet, och ni är läsare av HÖG kvalitet ! Ni är aktiva och kommenterar, är trevliga och positiva och gör bloggen mycket bättre. Keep it up !
 
 

Kommentarer
Postat av: Cicci

Hehe :) du har lyckats med något i alla fall eftersom jag har din blogg som favorit :P Sjukt bra inlägg, design, bilder.. allt är bra :)

Svar: åh tack Celice :D <3
Madde Andersson

2012-06-22 @ 21:15:55
URL: http://ciccicarlssons.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0