Favoritsyssla

Det bästa Rico (och många andra hästar) vet är att STÅ STILLA. Det är nog en av de bästa belöningarna han kan få, självklart tycker han mycket om att motionera och leka/springa i hagen med kompisarna men när man gör något aktivt med honom, tex rider ett dressyrpass, och då stannar och pratar med tränaren/ridläraren tex. Och låter honom stå på helt lång tygel. DÅ är han nöjd. Även efter ett ridpass när man suttit av, då bara står han där och smaskar med underläppen hängandes i marken, frustar lite och pustar ut. Jag tror att han hela tiden tycker att det är lite obehagligt när någon sitter på hans rygg. Sen är han ju inte RÄDD förrän man börjar luta åt höger och vänster, men så som jag känner honom tycker han nog bättre om människor när de har båda fötterna på marken ;).

Han är en väldigt aktiv häst men att stå stilla är nog bland det bästa han vet. Och jag har även hört att de flesta (inte alla) hästar verkligen njuter av att stå stilla.

Rätt kul att höra eller se tycker jag ;)


Myyyys !



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0