Han var, är, och kommer ...

Rico är en sådan häst som kräver mycket jobb, mycket träning, mycket rutin, mycket tid, mycket kämpaglöd och vilja att lyckas. Skulle man någon gång ge upp med denna häst, tror jag man kommer ha väldigt svårt att "komma igen".

Ibland har jag undrat om vi verkligen var menade för varandra, ibland har det bara gått neråt neråt neråt. Han kräver egentligen att man är säker som ryttare och väldigt konsekvent i allt man gör. Jag var säker som ryttare, tills jag blev osäker (obviously) i och med avramlingar, vägringar, misslyckanden osv osv. Efter allt detta är jag INTE säker i mig själv, jag känner mig inte helt 100% säker när jag rider Rico eller någon annan häst. Tiden med Rico har gett mig mycket ont, men även mycket gott. När vi klarat av allt detta som står framför oss, då kommer han ha gjort mig till en SÄKER ryttare och han kommer då bli en SÄKER häst.

Det är vad jag tror.

Jag tror att han är värd allt jobb. En dag kommer jag tacka mig själv och alla som hjälpt mig, och jag kommer även kunna tacka Rico för att ha gjort mig till en bättre ryttare OCH en bättre människa. Även om det mesta känns surt NU så tror jag verkligen att allt kommer bli bra efter detta.

Efter regnet kommer solsken, eller hur är det man säger ?

Han var, han är, och han kommer vara värd att kämpa för. Den saken är SÄKER.

En dag kommer jag känna att allt detta var MER än värt det. Jag känner att denna hästen kommer ge så OTROLIGT mycket tillbaka, när allt kommer till kritan. Det kommer vara värt allt jobb, alla motgångar, all träning, all problemlösning, all tid och energi vi lagt på denna hästen.
   En dag kommer vi kunna sitta upp HELT SOM VANLIGT på Rico, vi kommer kunna rida honom HELT SOM VANLIGT. Vi kommer hitta en väg dit.

Det är ett MÅL, som inte är tidssatt. Det är ett mål VI kommer sträva efter livet ut, det får ta den tid det tar. Bara det blir bra, någon gång.





 







Bara lite random bilder, absolut inte de finaste jag har. Men alla dessa bilder är MINNEN, från både goda och onda tider.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0