Rico - 21/6

 Nu har jag ridit årets första ritt i Fänninge, blev en ganska lång skön runda på grusvägen och i skogen. Uppsittningen gick bra, han var väldigt lugn om man jämför med hur han var när jag skötte honom innan, då stod han själv i stallet och var orolig och klampade omkring. Han är inte en sådan häst som "brukar" vara otålig när man gör i ordning honom. 
 
Jag var glad att jag ändrade lädrenas längd innan jag satt upp, för väl uppe kunde han inte stå still ! Han hade väldigt mycket energi och skrittade på rätt bra hela rundan. Travade lite på grusvägarna också men inte mycket för mamma gick med oss med vovvarna och Rico ville inte trava ifrån dem, stannade och ville vända. 
 
I övrigt var han väldigt positiv idag, trots att insekterna attackerade från alla håll. Avslutade med några varv i ridhuset och travade på åttvolt, inte så mycket krav. Är väldigt nöjd med Rico idag :D Han skötte sig super ! 

Kommentarer
Postat av: Vickan

Svar: Tack din var inte så dum han heller, riktig fin ! :D :D

Svar: Tack så mycket ! (:
Madde Andersson

2012-06-21 @ 22:25:13
URL: http://www.vmryttare.blogg.se
Postat av: Sara Carlsson

sv: tack!! :)

2012-06-22 @ 00:09:02
URL: http://carlssonpataket.se
Postat av: Emma

Sv: Har alltid sagt till att ag vill ta hem och prova så sätter dom på ett litet svart platsband runt ena ringen (ett litet bultband eller nått) =)Så säg till nästa gång för man ska få ta hem och prova alla typer av bett förutom gummibett.

2012-06-22 @ 09:16:38
URL: http://loveponni.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0