Rico - 3/6

Idag var det dressyr för Therese, han var lite spänd i början och sen när han väl slappnade av så kunde inte jag spänna av helt. Vi kändes inte så samspelta, vi jobbade nog mer mot varandra än med varandra. Men vi gjorde lite bra övningar, som flygande galoppbyten (sakta av till trav några steg) över medellinjen, och enkla galoppbyten (sakta av till skritt några steg). I slutet gjorde vi även förvänd sluta i skritt, på ena långsidan. Dessa övningar gick väldigt bra och lyfte upp hela passet. Dock var jag lite försiktig uppepå honom idag för att han kändes så spänd och jag ville inte vingla till eller luta mig åt något håll, onödigt att skrämma honom.

Övningarna gjorde passet bättre, nöjd med dem och nöjd med Rico :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0