Rico - 17/3

Idag åkte vi till Håtuna Ridskola, som hade en pay & jump ! Det var långt långt att åka, tog över en timme att åka dit (vi åkte för långt och fick åka tillbaka då och svänga in på en annan väg haha), dock gick det snabbare att åka hem sen vilket var bra :) Tror det tog 50 min hem eller så :)

Therese red då, förstås, först 70cm sen 90cm. Det var en rätt liten ridskola/ridklubb så de hade inte framridning och framhoppning för sig i/på olika ridhus/ridbanor utan de hade framridninggrupper, ungefär som på ridskoleklubbhoppningar ... man rider fram tillsammans i varje klass sen hoppar alla fram på ettan och tvåan och sen står alla i hörnet och väntar på sin tur.

I 70cm gick han fint men det blev ett litet missförstånd på ett hinder där Therese tänkte klämma in ett extra galoppsprång så han inte skulle hoppa av för tidigt, och då tog Rico det som en STANNA-signal för hon tog tillbaka honom för mycket, men det gick bra ändå.

I 90cm la Therese upp en ännu bättre galopp och de blev felfria och jag fick en godispåse (Therese ville inte ha den så ägaren fick den istället hehe) :P Han var riktigt duktig och såg ut som vanligt igen, som innan vägringarna började fast ännu bättre :) Pappa filmade och jag fotade, så kommer kanske upp lite bilder och så snart :)

Här är en bild från 90cm:

Hur lätt som helst - det är inte höjden som är problemet, han blir nog till och med mer motiverad och fokuserad när det är lite "högre" :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Gullig häst du har!

Tänkte bara lite, har läst runt samt kollat på din blogg ett tag, och min uppfattning är så att Rico stannar oftast bara när du rider. Och inte när Therese rider. Du värkar endå rida väldigt bra och så, men på filmer tycker jag att du alltid har dålig galopp inpå varje hinder. Kan det kanske vara en sak som gör att han stannar?

Ta inte detta som något dåligt! Mitt mål är inte att göra dig ledsen osv! :)

2012-03-17 @ 22:21:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0