Att utveckla

En sak jag verkligen måste tänka extra på i hoppningen, är vägen efter hindrena. Oftast har jag ingen vidare bra kontroll direkt efter landningen, Rico skär gärna av vägen och då blir det ju såklart svårare att rida an nästa hinder.

Mycket annat börjar sitta nu i hoppningen, det mesta handlar nu om kontroll mellan hindrena, och avståndsbedömningen ... behöver ju alltid jobbas lite med för vår del.

Det är nog det jag behöver lägga mest fokus på de kommande hoppträningarna. Sen vill jag även hoppa mer parallelloxrar och lite bredare oxrar på träning, för att det inte ska bli så stor skillnad sen när vi någon gång kommer ut på en riktig tävling :) På vår lokala debut fick jag värsta chocken när jag såg banan, för hindrena såg så STORA ut ! Vi hoppade ju då 90cm-1m banor på träning hemma, men där hoppade vi typ alltid stigsprång och de var inte alls breda som på tävlingen. (Som jag tjatat om tidigare vägrade vi ut oss på första och andra hindret ... ^^ bra tävlingsstart hehe...)




Kommentarer
Postat av: Cicci

Vet du hur man gör så att texten täcker hela inläggssidan eller vad det heter? i den design jag har nu (inte gjort den själv såklart...) så är det en stor lucka mellan menyn och själv inläggen. nån ide?

2012-05-08 @ 21:38:03
URL: http://ciccicarlssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0