DÅTID ~ För ett år sedan

En film från en hoppträning för EXAKT på dagen för ett år sedan. 22/5-11 !

Eftersom vi nu befinner oss i en svacka i hoppningen så kanske det inte är så mycket att jämföra med egentligen men även om det inte syns lika bra på film så vet jag att vi utvecklats något otroligt. Efter att Rico började vägra fick jag sluta lata mig och BÖRJA RIDA på riktigt, jag fick rida honom varje galoppsprång fram till hindret tills den dag han fick tillbaka hoppsuget

För ett år sedan var han inte heller stark i bakdelen så han kunde knappt vända så fick göra volt mellan hindrena. Nu vänder han på en femöring, PÅ BAKDELEN. DÅ hade han inte heller något vidare tryck i galoppen och det tycker jag han har nu :)

Och sen tycker jag att min sits har blivit bättre, inte lika framåtlutande i överlivet. Och ni kanske fortfarande tycker att min sits är lite hursomhelst men jag tycker den har utvecklats sedan ett år tillbaka i alla fall ;) Den har ju varit värre om man säger så :P

Synd att jag inte har så mycket filmer i dressyren att jämföra med ... Men DÄR har det också hänt mycket det senaste året :)



Kan lägga upp en NU-film också sen, men eftersom det blir dressyr idag är det ju lite tokigt om jag skulle jämföra en dressyrfilm och hoppfilm :) Blir ju inte detsamma :P

Peppa mig gärna inför nästa hoppträning hehe ...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0