Gårdagens promenix

Gick ju en långpromenad med vovvarna igår kväll, gick iväg strax efter sju och tänkte bara ta en "kort" runda på typ 40-45 min i skogen, men när jag kom till hästhagarna fick jag helt random en ny plan, valde jag att gå ut på brandvägen istället, en otrafikerad väg (endast för uttryckningsfordon, som genväg) som går mellan G:a Sthlmsvägen typ vid stallet och nånstans vid Juringe/Kungens Kurva ^^ Vet inte exakt men lång är den i alla fall ! Ville utforska någon ridväg där, då det finns MILJONER (skojar inte) fina skyltade ridslingor/ridstigar där. Så följde en stig in som var skyltad med en häst och ryttare, som ledde till en andra stig som ledde till en tredje stig osv osv. Hade tänkt mig att komma fram vid IP tillsist men mitt lokalsinne låg tydligen nere haha ... Kom fram vid City Gross (XD) helt plötsligt (efter typ en och en halv timmes promenad). Snacka om att vara förvirrad ;)

Följde stigen ännu längre bort men insåg att jag var påväg åt fel håll då stigen blev mindre och mindre och tillslut kom jag ut mitt bland VASS (!?). Känner inte alls till området där vid Kungens Kurva skogarna så var väldigt dumt av mig att ge mig iväg ända dit bort sådära sent på kvällen :o Men vände bara och gick tillbaka en bit samma vög, och ut på gatorna vid Kungens Kurva. Därifrån hittade jag hem, men klockan var sent så gick bara till IP så kom mamma och hämtade mig och vovvarna så jag slapp gå genom skogen också sista biten :)

Var ute i totalt nästan 2h, kanske 1h och 50min eller så :) Rejält med motion till lilla Madde och vovvarna ;)


Citygross :P


Och detta såg ju bara för kul ut xD ! Vet inte om de har tryckt in ridvägskylten i trädet eller om trädet växt över skylten, men det ser ju helskumt ut ;P

Om jag inte hade haft vovvarna med mig så hade jag dragit in till Hööks en sväng och kikat lite, kanske till Hoppla också för de har ju nyligen flyttat sin butik till Kungens Kurva :) Men vet inte hur jag skulle gjort med vovvarna då, så lät bli ;) :P




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0