Lamicell hjälm

Kom på ganska nyligen att det kanske är dags att byta min hjälm snart, med tanke på hur många gånger jag farit i backen med huvudet sedan jag köpte den. Har inte alls haft den länge, men med tanke på vilka smällar den fått så bör man kanske byta den ... ? Det finns hjälmförsäljare som säger att man ska byta hjälmen (med andra ord köpa en ny av dem) efter varje gång man ramlat av - det säger sig självt att de har överdrivit lite för att få fart på hjälmförsäljningen, men jag håller helt med att man bör byta den om man landat på huvudet X antal gånger i rad. Man vet ju inte om den har en spricka eller om den är hel, man borde kunna åka någonstans och röntga den (gratis förstås haha) :P

Igår landade jag ju ändå på vanligt grus/sand underlag (voltunderlag) men gången innan det for jag ju in med bakhuvudet i stocken som omger volten. "Kanten" på volten alltså, vet inte om alla har en sådan men vi har en i alla fall :) Den är under staketet xD

Det är nog den enda väldigt goda anledningen att inte köpa så dyra hjälmar (märkeshjälmar och så), visst kan en extra säker hjälm kosta lite extra med jag tror inte att alla dessa dyra märkeshjälmar är så otroligt mycket säkrare än en "vanlig" godkänd hjälm. Min åsikt ^^

Men om jag nu ska köpa en ny nån gång här framöver, så ska jag nog köpa den lite billigare lamicell varianten. Jag gillar att de är ställbara och inte väger så mycket, och att de har ventilation (som dock inte verkar hjälpa för mig, jag svettas jättemycket om huvudet xD).

 <---- Denna har jag nu :)

 <---- Denna funtar jag på att köpa nästa gång !

Jag tycker att den jag har nu är avsevärt mycket snyggare men jag har hört att transformer är ännu skönare och dessutom är den billigare, så mycket som jag flyger av hästen är det ingen idé att köpa ännu en jättedyr hjälm ;) :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0