Rico - 15/5

Rico var typ överlydig idag, han var framåt men tog förhållningar trippelt så "bra" som han brukar, men sen var det svårt att få tillbaka samma bra tempo som innan. Alltså, jag är van vid att han älgar på som en tok och då tar jag ganska kraftiga förhållningar när jag rider honom, men idag var han superkänslig och nästintill stannade av förhållningarna hehe...

Men han hade en bra galopp med tryck i, lite väl tillbakadragen men bra ändå att veta att han KAN vänta in mig ibland. Vi hoppade lite roligare hinder, hoppade lite bana i slutet, mycket kort mellan varje hinder för att vi har sån liten volt. Bra träning för Rico och mig !

Vi hoppade bred parallelloxer, lite udda vinklar på två räcken, trippelbarr och ett hinder som låg i kors - mycket udda men bra träning ! Therese hoppade ett sådant hinder när hon tränade honom för Haking, då skötte han sig super och det gjorde han idag med !

Här är två gula (xD?) bilder när Therese och Rico hoppade hindret som låg i kors för ett tag sedan (vintertid).

Tror dock att bommarna på bilden är längre än de vi har på Enliden.

Mamma filmade sista två hoppen, har inte sett filmen själv ännu så vet inte om det är något att visa men om den blev bra så kommer den upp såklart :) Sista två sprången var en bred parallelloxer på ena långsidan (kring 80-85cm skulle jag tro) + trippelbarren på andra långsidan (90cm i bakkant).

Han suger tag i hindrena så bra när de blir lite högre/större. Småhindrena på 60cm är inget skoj tycker Rico ;) Han brukar hoppa lite extra högt över dem, kanske för att visa att han kan mer ? ;)

Jag är nöjd för idag i alla fall, han var lite spänd när jag satt upp men hann inte göra så mycket övningar innan så han var pigg i huvudet ^^ Är nöjd trots att jag var lite lost emellanåt och visste inte HUR jag skulle rida Rico så som han var idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0