Rico är som tjugo hästar på ridskolan

Rico är en väldigt bred häst (hehe), under den tiden vi haft honom har han varit som tjugo olika hästar att rida. Det är som att rida på ridskola när man rider honom för han är så olik i perioder och han kan ändra sig över en dag bara. Hela tiden måste man leta upp ett nytt sätt att rida honom - just nu är jag helt lost i hoppningen, har inte en blekaste hur jag ska rida honom då han är en helt annan häst. I dressyren är han väldigt fin nu, funtar på att satsa på det istället och låta detta med hoppning ta sin lilla tid.

Han har självklart utvecklats mycket och förändrats en hel del positivt - MEN ibland beter han sig så konstigt och när man är van vid att rida en häst på ett visst sätt och så funkar inte det helt plötsligt så är man ju HELT borta.

Nu är det ju svårt för mig att förklara hur Rico är (eller hur alla mina små Ricosar har varit) och jag tror inte att det syns att han blir annorlunda hela tiden, men det känns helt klart. Sen är det ju självklart att en häst förändras med tiden.

Kan dra någon dag hur han varit sedan vi köpt honom, han har sin egen motsats flera gånger.

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Bloggtävling på bloggen http://stallbernhardsro.blogg.se/2012/may/bloggtavling.html i samarbete med Tail By T :)

2012-05-20 @ 21:56:38
URL: http://stallbernhardsro.blogg.se/
Postat av: Johanna

Älskar din header! :D Sjukt fina bilder!

Hur får du den att byta? Har försökt, men har ingen aning hur man gör! :(

2012-05-21 @ 14:49:29
URL: http://ujohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0