Vad handlar http://ricos.blogg.se om ?

Som ny läsare kan det vara svårt att avgöra på de allra senaste inläggen VAD en blogg handlar om, och om den är värd att läsa. Jag tänkte då dra detta lite snabbt bara så alla är med. 
  
Madde heter jag som driver bloggen. Bloggen är väldigt personlig med mycket tankar och åsikter. Den fylls med bilder, både fotade och illustrerade, då jag har ett stort intresse av fotografering och illustration. Illustrerar gör jag mest digitalt men blyerts är en annan favorit. Fotar gör jag med mitt systemkamerahus + olika objektiv. 
  
Jag har två hundar, en katt och en häst. Vi bor alla i Huddinge i Stockholm. Hästen dyker upp mest här på bloggen, för att detta lutar mest åt att vara en hästblogg. Han har även gett namn till bloggen, Rico. Jag uppdaterar med Ridpass-inlägg, skriver om min och Ricos utbildning, utveckling, framgångar och motgångar. Vi kämpar ständigt med ett uppsittningsproblem som visade sig för första gången förra sommaren. Vi tror dock att han varit med om något hos tidigare ägare eftersom han hade varit lite spänd/bakskygg vid uppsittning redan innan problemet uppstod hos oss.

Jag skriver om det jag känner för, och jag skriver för att jag vill och inte för att jag måste. Jag brinner för att skriva, en anledning att jag startade den här bloggen. Ibland flikar jag in lite vardagsinlägg om inte så mycket händer på själva hästfronten. Lite då och då lägger jag in snygga outfits, och skriver lite smått om utrustning och nyheter i hästvärlden. Då handlar det mest om mina egna åsikter, och ibland bjuder jag in läsarna att säga vad de tycker.

Jag är väldigt noga med att sätta rimliga mål för mig själv och hästen, tankekraft och rätt inställning är viktigt för att det ska gå bra. Sådana tankar delar jag med mig av här, i hopp om att det ska kunna hjälpa någon mer än mig själv och min häst.

Ibland tipsar jag om reor och utförsäljningar, om jag hittar något bra eller får något på mejlen. Och så skriver jag ned bra citat/ordspråk som kan lyfta upp mig eller mina läsare.

Ett citat som ligger mig varmt om hjärtat är det jag har på headern. (Den syns inte så hjärtligt bra eftersom det är bilder som bakgrund) Den betyder mycket för mig och Rico just pga detta uppsittningsproblem, för under en hel sommar så var jag bara människa. Jag var en ryttare utan häst.
   Det citatet är en fråga hur man ska tolka det, men det påminner mig om uppsittningsproblemet och att vi faktiskt löste det (trots bakslag i framtiden) och hur vi gick tillväga. För det finns nästan inget värre än att ha en underbar häst som INTE går att rida på (och då visste jag ju inte som jag någonsin kunde rida igen). 

"En häst utan ryttare är alltid en häst, men en ryttare utan häst är bara en människa."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0