Hästarna - 4/11

Idag red jag Valle och mamma red Rico, båda med westernsadlarna på. Vi gav oss iväg bort mot källbrinksrakan, genom skogen, sedan lite trav på källbrinksrakan och hem via skogen bakom stallet och där tog vi en kort galopp (min första galopp på Valle). 
 
Rundan blev riktigt äventyrlig, det var problemlösning för oss nästan hela vägen. Det har ju regnat så himla mycket på sista tiden så det var stora partier som var vattenfyllt och geggigt, och då menar jag djup gegga. Valle tyckte verkligen inte om alla vattenpölar osv men han skötte sig och det blev inga tokhopp över eller så, han höll sig i skinnet helt enkelt ^^ 
 
När vi var påväg hem började det växa fram en tjock vit dimma, så jag är glad att vi red när det var ljust för att rida i mörker + tjock dimma (dålig sikt) hade inte varit bra känner jag. 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0