Tränsflugor

Något jag länge stört mig på är dessa "tränsflugor" (vet inte säkert vad de heter men det är så jag kallar dem) som åker omkring på tyglarna. Egentligen är de inte ivägen men de STÖR mig något otroligt, bara att de existerar. De är såklart jätteviktiga om man ska ha hjälptyglar såsom martingal, för att inte ringarna ska fastna i spännet vid bettet, men jag har inte martingal på Rico och jag kommer förmodligen inte ha det i framtiden heller.
 
I alla fall klippte jag bort tränsflugorna från en av mina bruna tyglar, de brukar jag ändå inte ha när jag hoppar för om han blir stark så glider tyglarna bara ur handen på mig (de är vanliga släta).
 
Och OM jag nu någon gång skulle ha martingal tex, så har jag ändå två-tre tyglar till som jag har kvar tränsflugorna på ;) Men nu har jag i alla fall ett par utan så jag slipper störa mig på det hela tiden :P
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0