Framgång

 
Vägen till framgång ?

En smart person kanske tänker, att det är bara att gå i någon annans fotspår, i någon framgångsrik persons fotspår. Men det är inte så enkelt, det är inte bara att ta en väg, följa den och gå raka vägen till sitt mål. För alla är vi olika, vi måste alla gå våra egna vägar för att hamna rätt. Det finns så många vägar till framgång, om man väljer fel väg någon gång och kanske hamnar i en återvändsgränd, vad gör man då ? Man kan gå tillbaka och prova en annan väg. Vägen till framgång är inte en enda väg som man bara följer. Vi alla kommer gång på gång gå åt fel håll i vägskälet, kanske går man vänster istället för höger eller tvärtom. Vi kommer alla behöva backa tillbaka, kanske vända om helt. 
 
Men den dagen kommer, då vi provat mängder med olika vägar, och tillslut hittat den rätta vägen till vår personliga framgång. För framgång är inte detsamma för alla, för någon är det kanske att tävla i OS och för någon annan handlar det om att tjäna mycket pengar, och sedan finns det dem som tycker att framgång bara är att leva ett lyckligt liv, med sin häst ? Än sålänge vet jag inte vad som är framgång för mig och Rico, det är något jag kommer lista ut på vägen dit.
 
Varför detta deepshit inlägg ? Jag har funderat lite, och insett att jag och Rico har provat så himla mycket olika sätt, metoder, vi har provat att gå flera olika vägar och hittills aldrig hittat helt rätt. När jag började hoppa med sporrarna kände jag att vi verkligen var på rätt väg, men vägen delar sig och nu vet jag inte vart jag ska. Så jag vet inte, jag känner mig rätt borta just nu. Men idag är det hoppträning och jag ska fortsätta prova mig fram och se vad som händer. Förhoppningsvis behöver jag inte flyga in i någon mer stolpe på ett bra tag ;)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0