Rico - 16/9

Idag var det Thereselektion, som vanligt på söndagar, egentligen skulle det varit hoppning idag men eftersom det var tävling igår så körde vi lite markarbete, och hoppningen är flyttad till nästa vecka (vilket tajmas in rätt bra med att Tisdagshoppningen kommer vara inställd).
 
Vi red en markarbetesbana med bommar som låg på marken, först i trav och sedan i galopp. Travbanan gick helt okej, men i galoppen blev det lite kämpigt för han gör på samma sätt efter bommar som efter hinder. Han drar iväg lite (även om det inte går jättefort så känner jag att jag inte har full kontroll) och om han dessutom landar i fel galopp eller i korsgalopp blir det ännu svårare. Han får så studsig och ojämn galopp då och det är lätt att vi båda hamnar i obalans, vilket leder till att han blir rädd.
 
Men jag tog om bara en del av banan i slutet och då red jag verkligen så nogrannt jag bara kunde, då gick det mycket bättre ! :)
 
Nu när vägringarna inte är något större problem längre så kommer vi träna mer på vägarna och balansen mellan hindrena, därav att vi gjorde denna markarbetesbanan.
 
Bilder från passet kommer förhoppningsvis komma upp inom kort ! :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0