Sporrar

Gick sådär alldeles lagom bra att hoppa idag ! Inte så awesome-bra att jag garanterat kommer bli besviken på tävlingen sen, men tillräckligt bra gick det för att jag skulle bli taggad och hoppsugen igen ! :D
 
Hade, som jag nämde i ridpassinlägget, sporrar i hoppningen idag. Och det kommer jag fortsätta med nu tillsvidare, för det funkar super på Rico just nu, han behöver den där sista övertygelsen innan hindret. Sporrarna har jag inte för att han är seg eller så, de är inte så mycket till för att driva på honom för att han ska gå snabbare utan det gör det bara lättare för mig att (avslappnat) kunna hålla om med skänkeln innan hindret. Det gör honom modigare. :) Hade aldrig innan trott att Rico skulle "gå" att ha sporrar på ens, pga hans underliga luftsprång han gjorde i våras när jag hade sporrar första gången på honom.
 
Så sporrarna kommer ersätta mitt glitter-hopp-spö. Tror nämligen inte jag behöver både sporrar och spö i nuläget, han är ju inte ovillig att hoppa direkt ;) Måste förresten smörja sporremmarna inom kort, de är ohyggligt stela och obekväma ;)
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0