Tävla

 
Jag är otroligt sugen på att tävla just nu ! Både i dressyr och hoppning egentligen, dressyr låter dock mer möjligt på lokal nivå. I hoppningen syftar jag mer på träningstävlingar (Pay and Jumps). Vet ju inte hur Rico blir när man åker iväg och hoppar. På hemmaplan går han ju bra igen nu och håller inte på att vägra och ha sig (inte utan någon vettig anledning i alla fall). Men det är ju med tränares hjälp och som sagt, på hemmaplan.
 
Skulle vilja åka på någon pay and jump nu innan inomhussäsongen börjar. Jag intalar mig själv att han kommer funka bättre utomhus eftersom han är van vid utebana och rids väldigt sällan i ridhus. På Pay and Jump kan vi hoppa lägre än 90cm (LD för mig och Rico) till att börja med, och om han skulle av någon anledning börja vägra på hinder så blir vi i alla fall inte uteslutna.
 
Men det finns ju faktiskt inte lika mycket pay and jumps som "riktiga" hopptävlingar, därför är det ju svårare att hitta en på en lämplig anläggning på en dag som passar oss också.
 
Jag vet inte om jag har för bråttom, kanske borde jag inte skynda på det utan ägna hela vintern åt att träna på bortaplan och hitta lite mer självförtroende, komma upp i höjd igen osv osv ?
 
Ärligt talat vet jag inte om jag har för bråttom ? Men det har gått ett år till nu så jag tycker att det BORDE gå bra ! Bara jag inte försöker mig på en tävlingsdebut kring Halloween igen ! ;)
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Alice

Kom på Farstas p&j i höst?? :D

Svar: Men hallå då måste du ju säga nån gång när den är ? ;D Är det valfri höjd ?
Madde Andersson

2012-09-05 @ 20:15:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0