För mycket snö för att göra si och för isigt för att göra så

 
Blev så himla sugen på våren nu, bara för att snön kom tillbaka och jävlades med mig idag igen ;) Längtar efter att komma igång och träna och tävla igen. Att kunna lägga upp och planera ridpassen varje vecka utan att behöva oroa sig för att det ska bara för mycket snö för att göra si eller för isigt för att göra . En hästägares vinter i ett nötskal (i varje fall de hästägare som inte haft tillgång till ridhus). 
 
Min plan nu är att komma ut och tävla igen lite. Med fokus på Rico. Tänkte börja lite sakta med ett par dressyrtävlingar, och jag ska inte planera in några hopptävlingar förrän jag ridit för lite tränare efter det långa vinter-hopptränings-uppehållet. Jag måste först känna efter hur vi ligger till nu med alla gamla problem med vägringar och bakskygghet osv osv. Å andra sidan brukar han vara riktigt fin och hoppsugen efter ett lite längre träningsuppehåll. 
 
Hela vintern har vi såklart försökt hålla igång båda hästarna, så de har inte tappat muskler eller kondition såvitt jag kan se. Valle var ju inte så vältränad innan vintern heller, men nu till våren ska det bli ändring på det ;) Bara det sista lagret is töar bort nu så man kan rida ordentligt ute ! 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0