Nu till våren

 
 
Nu till våren är jag väldigt sugen på att införskaffa stövlar, alternativt jodhpurs+chaps, i brunt läder. 
 
I vintras när jag var på Hööks så provade jag faktiskt både jodhpurs och chaps i brunt läder, och jag hittade ett par som passade jättebra och hade samma bruna färg. Tyvärr räckte inte plånboken till då, och nu minns jag inte vilka det var. Kanske finns inte just de jag provade i sortimentet längre, om jag har otur. 
 
Apropå brunt läder, det är två saker jag stör mig sjukt mycket på just nu. 
1: Det fina bruna aachentränset som jag fyndade på Hööks i vintras (storlek full/cob) har en nosgrimma som inte alls passar! Har inbillat mig att det var för att den var ny och inte blivit mjuk än, men den sitter verkligen inte bra (den sitter dock mycket bättre med fluffet). Och det är inte bara att byta till en annan nosgrimma för nosgrimman sitter fast med knäppen på båda sidor, alltså måste jag hitta en lös nosgrimma som inte går upp bakom öronen. Om ni förstår.  
 
2. Att denna lösa pullarnosgrimma inte finns i brunt läder. Vill verkligen ha en brun pullarnosgrimma till något av mina träns, utan att köpa ett helt nytt pullarträns. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0