Uppsittning - läget nu

Nu är det snart en vecka sedan vi flyttade till Långängen och uppsittningsproblemen har varierat lite från dag till dag. Ena dagen är han lugn som en filbunke och man kan sitta upp direkt, andra dagen är han spänd igen och man får förbereda honom mycket inför uppsittningen och liksom ta ett steg i taget. Men jag tror ändå att uppsittningsproblemen nu är under kontroll. Och de dagar han är lite spändare så krävs det bara lite extra förberedelse så han får chans att avreagera sig och spänna av. Jag är inte längre orolig för att INTE kunna komma upp på honom en dag, jag vet att det alltid bara är en tidsfråga. Vissa dagar tar det längre tid än andra, men i och med flytten och den fria tillgången tycker jag ändå att han har skött sig väldigt fint rakt igenom under denna veckan. 
 
Såvitt jag kan se så verkar i alla fall hästarna trivas väldigt bra i nya stallet, jag tror detta kan bli jättebra. Särskilt nu till våren när man kan komma igång och rida och träna ordentligt. 
 
gammal bild
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0