Dressyrsadel

Eftersom det har varit lite sisådär med hoppningen de senaste åren så har jag ju tänkt att vi ska börja träna och tävla mer dressyr istället. Vi får se i framtiden om vi kommer kunna hoppa också, men just nu ligger fokusen på att utvecklas i dressyren. 
 
Vi har ju alltid haft en dressyrsadel till Rico men de senaste åren har vi inte använt den alls utan vi har bara kört på vår hoppsadel och westernsadeln till honom. Om jag minns rätt så tyckte jag att jag satt mycket bättre i hoppsadeln, men å andra sidan så var inte min sits särskilt bra i någon av sadlarna på den tiden. Så jag funderar på att ge vår dressyrsadel en chans igen. Under förutsättning att den fortfarande passar honom. 
 
Imorgon blir det förmodligen en uteritt med hästarna. Kanske en stund på volten men inget direkt dressyrpass, för på onsdag är det Thereseträning (dressyr). Torsdagen går jag i skolan och sedan ska jag på handledarkurs (körkort) på kvällen så där flikar vi kanske in en vilodag för hästarna. Fredag rider mamma och pappa, men på lördag är det dags för mig att rida igen och då funderar jag på om jag ska prova att hoppa något litet hinder på volten. Ska förstås rådfråga Therese om det först :) 
 
Jag tar nog med dressyrsadeln och provar på honom vilken dag som helst nu framöver, och om den sitter bra så kan jag nog rida i den mot slutet av veckan, eller början av nästa vecka. 
 
Lite gamla bilder med dressyrsadeln
 
 

Kommentarer
Postat av: Olivia Gustavsson

sv. ja jag får tänka så. Tack!

2013-08-19 @ 22:22:55
URL: http://oliiviiagustavsson.blogg.se
Postat av: Rebecka Bökelund

Vad har hänt inom hoppningen? :(
En dressyrsadel är typ det viktigaste för att kunna rida ordentligt dressyr tycker jag. Man sitter ju så himla mycket bättre i dom :O :)

2013-08-20 @ 09:20:02
URL: http://rbjork.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0