Hästarna - 13/8

 Idag var vi ute på äventyr - jag, Rico, pappa och Valle. 
 
Vi utforskade en ny väg som jag trodde skulle leda oss till Uringe, men vi hamnade istället borta i Bröta och hittade inte hem därifrån, så vi fick vända och rida samma väg tillbaka. Det blev en riktig långritt, ca 17km och det tog ungefär 3 timmar. Mestadels skritt och trav, några sköna galopper och rätt mycket stilastående också tyvärr då våra hästar tittade till på lite allt möjligt när vi red på nya ställen. Rico kan nämligen inte titta och gå samtidigt hehe :)
 
Jag använde mig utav appen runkeeper för skojs skull för att kunna se efterråt på kartan vart vi ridit, hur länge vi varit ute och hur lång sträckan var osv. Man kan ju välja om man går/springer/cyklar mm och jag valde "mountain biking" för det kändes mest likt ridningen haha :P Såg efterråt att man kunde välja Övrigt också, men jaja :) 
 
Vi mötte mycket "läskigt" på vägen. En hel del fladdrande pressenningar som skrämde livet ur Rico. Det brukar man annars inte behöva stöta på när man rider i de här områdena. Trots Ricospecialare, stopp och hopp åt sidan, så klarade jag mig faktiskt hela vägen. Var dock påväg att flyga över halsen på riktigt på hemvägen när Rico tvärstannade i en nerförbacke och skulle klia sig, helt plötsligt bara. Men annars så var Rico väldigt trevlig att rida idag, inne i skogen var han väldigt avslappnad och han tog även galoppfattningarna bra - det som inte alls funkade igår när vi red på volten. 
 
Morgonens PW med hunden var ju ca 11 kilometer så den rundan + ridningen idag kan mycket väl ge mig träningsvärk imorgon! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0