Hästarna - 15/8

Idag gick det faktiskt rätt så bra att rida på volten! Vi skrittade först fram en sväng ute, sedan innan jag gick in på volten fick jag hjälp att spänna sadelgjorden samt länga lädrena till lite mer dressyrläder. Tycker det är skönt att kunna sitta lite djupare i sadeln. 
 
Jag började med att ge mig på den spökiga kortsidan vid grinden. Jag tänkte på allt som Therese har sagt på träningarna, ställde igenom honom ordentligt inåt (bort från det läskiga) och drev på, för att ge honom en uppgift och så han inte fick en chans att tveka eller skygga för något. Ska utveckla det där nästa gång, och göra samma sak i traven. Så småning om även i galopp. 
 
När jag började jobba honom i traven och galoppen höll jag mig ändå mestadels på den andra sidan av ridvolten. Jag försökte verkligen hålla fokusen på att han skulle bli avslappnad, tänkte mycket på sitsen och smådetaljer i mina hjälper. Jag hade även en liten plan på att få honom lite lättare i handen, särskilt i övergångarna. 
 
Jag började med galopparbetet ganska tidigt i passet. I början blev det lite tjaffs med fattningarna och när han galopperade så blev det mest att han studsade på stället. Men allt det där har vi ju tränat på tidigare så jag visste ungefär hur jag skulle hantera det. Hans galoppfattningar blev så otrooooligt fina mot slutet, det blev jag riktigt nöjd med!! :) När han lossnade lite i galoppen och började frusta så gjorde jag övergångar mellan galoppen och traven och efter att ha tragglat lite så satt de som en smäck :D 
 
När vi kände oss klara så travade jag av honom lite lätt i en lägre form och satt av och skrittade honom för hand. Stretchade honom lite också. 
 
Jag hade hoppats att mamma kunde filmat en snutt där i slutet men det blev inte så idag. Bilden nedan är från en dressyrträning i Örebro i somras. 

Kommentarer
Postat av: Linn

Fin blogg! Allt bra? :)

Svar: Tack! Jadå :)
Madde Andersson

2013-08-16 @ 10:09:38
URL: http://linnhagstedt.se
Postat av: Rebecka Bökelund

Åh vad fin han har blivit. Du har verkligen gjort ett grymt jobb madde! <3

Svar: Tack så jättemycket!! :D <3
Madde Andersson

2013-08-16 @ 22:15:06
URL: http://rbjork.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0