Ridpass

Igår blev en enkel uteritt i skogen bakom stallet och på gatorna en sväng.

Idag var det Thereselektion. Mamma red Valle och jag red Rico.
Rico var inte helt med idag, han hade mer koncentrationssvårigheter än vanligt och tittade överallt, spände sig och hade sig. Det var inte så kul när han var som värst i början när vi travade fram. Men som en tröst blev han mycket bättre mot slutet och han blev himla fin i både vänster och höger galopp :D ! Högergaloppen har ju varit massa problem med hemma sedan han skenade och jag flög av i höstas. Det är just högergaloppen som han kan vara spänd i. Han började skrämma sig själv lite idag i galoppen, och det är i princip bara när han spänner upp sig sådär som jag lätt tappar taget om stigbyglarna, vilket kan leda till att han blir väldigt rädd .. Men jag bara saktade av och fattade ny galopp igen och då var han lugn igen. Vet inte vad han får de där rycken ifrån ibland.
 
 

Kommentarer
Postat av: Julia och Johanna

Nu har vi startat upp våran blogg ponnytokar.blogg.se, en blogg som vi slutade med i början av 2012. Nu hoppas vi på att den ska bli större och bättre! Tycker att just Du ska ta dig en titt!
KRAM PONNYTOKAR!

2013-02-21 @ 18:51:27
URL: http://ponnytokar.blogg.se
Postat av: Evelinn Bladström

Kommer du på Usek-mötet imorgon??

2013-02-23 @ 20:49:49
URL: http://evelinnbladstrom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0