Vårkänslor

Senaste nytt om Rico: Han står nu i sin vanliga hage och vi skrittar honom fortfarande, rider och promenerar. Vi ska väl börja rida som vanligt nu men det är ju bara is överallt så går ändå bara att skritta typ. Han är varken svullen eller varm men har istället fått en liten bula där han hade ett sår förut, på samma ben. 
 
Idag kände jag verkligen lukten av vår ! Solen sken och det blåste lite ljummet, fåglarna kvittrade osv osv. Det är dagar som dessa det verkligen känns värt det att ha häst ! Nu har vi hela våren och sommaren framför fötterna och gud så kul det kommer bli !! :D 
   
Denna vintern har varit svårare och jobbigare än de tidigare hästägarvintrarna vi haft. Under hela perioder tappade jag helt motivationen och jag verkligen släpade mig själv till stallet. Det var verkligen inte roligt där ett tag. Dock måste jag säga att det har varit en ganska bra vinter hittills. Inte alls alltför mycket istider då man måste skritta dag in och dag ut, utan vi har faktiskt kunnat ta både trav och galopp på ängarna och på vägarna. Får hoppas att den sista isen som är kvar nu töar bort så man kan rida igen ;) 
 

 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0